суббота, 5 ноября 2016 г.

МИ – ЄДИНА НАЦІЯ! (перший урок)

Перший урок
 Коновалова М.Г. 1-А клас , КЗ «Гімназія №7»
«МИ – ЄДИНА НАЦІЯ!»
(урок-подорож з Тітонькою Совою)

     Мета. Формувати у дітей уявлення про шкільне життя, відчуття себе повноправним членом великої шкільної родини; дати уявлення про такі цінності кожної людини, як сім’я, родина та держава; поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; викликати позитивні емоції від зустрічі зі школою, з однокласниками; розвивати пізнавальні інтереси, бажання вчитися; виховувати патріотичні почуття, повагу до школи та її працівників.
     Обладнання. Презентація до уроку; символічні медалі-ключики; мікрофон; кольорові олівці; плакат із зображенням стовбура дерева, листочки на дерево (за кількістю учнів); ілюстративний матеріал на шкільну тематику; набори пазлів «Україна»; картки з буквами «ш», «к», «о», «л», «а»; роздатковий матеріал для кожного учня (квіти); осінні листочки(паперові), повітряні кульки для прикрашання класу.
                                                          Хід уроку
І. Вступне слово вчителя. Привітання учнів. Знайомство.
   Добрий день, мої любі діти!
   Ви прийшли нині в перший клас.
   Вчитись будемо разом й радіти,
   І рости кожен день і час.
   Школа двері для вас відчинила
   І запрошує вчитися вас,
   Бо знання – це велика сила!
   Тож навчайтеся! В добрий час!
- Сьогодні ви вперше сіли за парти на своєму першому в житті уроці. Ви стали школярами, учнями першого класу. Я вітаю вас у нашій школі! Деякі люди думають, що школа – це просто приміщення, у якому знаходяться діти. Але насправді це не так. Школа – це величезна Країна знань. Усі її мешканці носять звання «Учень». У школі немає ледарів, тут усі працюють. А за свою працю отримують подарунки. Це не цукерки, не іграшки, а знання!
- Спочатку нам потрібно познайомитися. Я дуже хочу знати усі ваші імена.  Разом голосно назвіть свої імена, щоб я запам’ятала усіх одразу.
(Діти вигукують свої імена).
- Як вас багато! А ви почули, як кого звати? Я також ні. Познайомитися ми так і не змогли.  Ви, мабуть зрозуміли, що усім разом говорити не можна. Будемо говорити по черзі. Для цього потрібно підняти руку.
(Діти піднімають руки, називають свої імена)
- Сьогодні у нас святковий урок, а тому ми вирушимо у подорож. Це буде подорож Країною знань. Щоб потрапити до цієї країни, потрібні будуть ключі, і я охоче вам їх вручаю. (Діти отримують символічні медалі-ключики до Країни знань). Супроводжувати нас буде  Тітонька Сова. Вона багато років живе у Країні знань, а тому дуже-дуже мудра. Отже, рушаймо! (Анімаційне зображення паровозика)
ІІ. Мандрівка Країною знань
Зупинка 1. Рідна школа
-         На першій зупинці Тітонька Сова показує якісь малюнки. Що на них зображено? (Букви).
-         Вам треба скласти з поданих букв слово (Діти, які вміють читати,  складають слово «школа»).
-         Навіщо ви прийшли до школи?
-         У школі вас будуть оточувати багато речей. Давайте перевіримо, чи знаєте ви їх.
-         А зараз відгадайте шкільні загадки:
               В цьому домі навчаються діти,
              Щоб і знати багато, і вміти. (Школа)
А у мене є торбинка,
Зошитам й книжкам хатинка.
Я й пенал туди кладу,
Як до школи з ним іду. (Портфель)
                               Він щодня біжить до школи,
                               Не запізниться ніколи,
                               В сумці зошити й буквар,
                              Хто до школи йде? (Школяр)
Ось до класу всіх скликає
Голосний дзвінок,
Діти радо поспішають
В школу на … (урок)
-         Як потрібно ставитися до шкільних речей? Чого не можна з ними робити?
-         А знаєте, хто, крім учителя, буде допомагати вам отримувати нові знання, супроводжувати ваше шкільне життя? (Інші учителі, помічники учителя, бібліотекар, психолог, медсестра, технічний працівник). Як потрібно ставитися до праці інших людей?
-         Подивіться на нашу класну кімнату, яка вона велика, чиста, затишна, гарно прибрана. Ви хотіли б, щоб вона завжди такою була? А що для цього треба робити?
-         Які ще приміщення є у школі? Для чого вони призначені? (Спортивний зал, хореографічний  зал, бібліотека, кабінет лікаря,  спальня,  їдальня, коридори).
Зупинка 2. Парк відпочинку
Пальчикова гімнастика «Котились колеса»
Зупинка 3. Наша родина
-         Чи знаєте ви, що таке ребус? (Ребус – це зашифроване слово)
-         Спробуйте прочитати ребус з малюнка.
Так, це слово – сім’я. Яким ще словом можна його замінити?  (Родина).
-         Давайте поговоримо про ваші родини.
-         Мир і злагода в родині – це запорука щасливого життя кожного із нас, а для цього треба поважати і любити, допомагати один одному. Батьки повинні піклуватися про своїх дітей, а діти – слухатися своїх батьків.
-         Коли ви перебуваєте двома, ви – дочки і сини, хлопчики і дівчатка.  В школі ви – учні, школярі, а разом ми – також велика шкільна родина, яка має бути міцною і дружною.
-         Сьогодні ми посадимо наше класне, сімейне дерево. Як дерево не може жити без листочків, так і школи немає без вас, без дітей!
(У кожного на парті листочок і олівці. Діти, які вміють писати, пишуть на листочку своє ім’я, іншим допомагає учитель. Кожен учень виходить до дошки, прикріплює листочок на плакат із зображенням дерева)
-         Ось як зазеленіло наше дерево! Пізніше ми ще раз до нього повернемося.
Зупинка 4. Наш рідний край
-         Із сьогоднішнім святом вас вітають не тільки вчителі, батьки, родина, а й наше місто, уся наша країна.
-         Як називається місто, у якому ми живемо? (Нікополь)
-         Дніпропетровщина – це наш рідний край. Це місце, де ми народилися, живемо, де живуть наші рідні та друзі. Які цікаві місця у нашому краї ви знаєте? Де вам довелося побувати? 
-         А ті, хто ще не побував у цих місцях, нехай не засмучуються. Тітонька Сова охоче вам усе покаже. (Перегляд відеоролика «Мій рідний край»)
-         Наш край – це невеличка частинка країни, у якій ми живемо. Як називається наша країна? (Україна)
-         Давайте подивимося, що про нашу країну розкаже Тітонька Сова.
(Україна – незалежна держава. Столиця України – місто Київ. Державні символи України – герб, гімн і прапор. Кожен громадянин держави має права та обов’язки. Вони записані в Основному Законі України – Конституції. 24 серпня святкують День незалежності України)
Презентація про Україну
-         А зараз я пропоную вам попрацювати парами. У вас є конвертики із пазлами, склавши які ви отримаєте карту України.
(Складання  пазлу «Україна» . Учні працюють в парах. Кожна пара має на парті набір пазлів, з яких складається карта України.)

Зупинка 5. Галявина дружби  
Наша мандрівка завершується. Ми знову повернулися до нашого класного дерева. Буде чудово, якщо навколо нього виросте багато квітів. Візьміть олівці і розфарбуйте квіти кольорами, які вам найбільше подобаються.
(Діти розфарбовують квіти, прикріплюють їх навколо дерева) 
-         Молодці. Гарно розквітла галявина. А все тому, що ви працювали старанно і дружно.
-         Запам’ятайте важливе правило:
У нас немає «ти»,
У нас немає «я».
Ми – єдиний клас,
Ми – одна сім’я!
 ІІІ. Підсумок уроку
-         Скоро закінчиться перший у вашому житті урок. Пригадайте, коли він розпочався? (Коли продзвенів дзвінок). Уроки завжди будуть починатися і закінчуватися із дзвінком. Він також буде вашим другом протягом навчання.
-         Що запам’яталося вам з уроку?
-         Що сподобалося найбільше?
-         Ми з Тітонькою Совою дякуємо вам за гарний урок!




Комментариев нет:

Отправить комментарий